Ahçik Türküsü (Küçük Kız)- Harput

Ahçik Türküsü (Küçük Kız)- Harput 

Ahçik Türküsü (Küçük Kız)Harputta aynı mahallede yaşayan Ermeni bir kıza aşık olan Türk erkeğinin kaleminden dökülen ama kavuşamayan iki gencin büyük aşk hikayesini anlatan  Harput türküsüdür.

Ahçik (Ahçiği Yolladım)

Ahçiği yolladım Urum eline
Eser bad-ı sabah zülfün teline
Gel seni götürem İslam eline

Serimi sevdaya salan o Ahçik
Aman o Ahçik civan o Ahçik

Vardım kiliseye baktım haçına
Gönlümü bağladım sırma saçına
Gel seni götürem islam içine

Serimi sevdaya salan o Ahçik
Aman o Ahçik civan o Ahçik

Vardım kiliseye hac suda döner
Ahçiği kaybettim yüreğim yanar
Ben dinen dönersem el beni kınar

Serimi sevdaya salan o Ahçik
Aman o Ahçik civan o Ahçik

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder

Popular Posts